crossfit jest urozmaicony

Crossfit to nowy trend treningowy, bardzo intensywny, ale też bardzo efektywny. W ciągu pierwszego, godzinnego treningu można przekonać się, że posiadamy mięsnie które nie były używane od lat! Warto również wspomnieć, że crossfit to dobry sposób na budowanie masy mięśniowej w organizmie. Czy warto uprawiać crossfit? Odpowiedź wydaje się oczywista – tak! A dlaczego? Wystarczy spojrzeć na niektóre z zalet tej formy ćwiczeń:

1. Doskonałe efekty treningowe

CrossFit to ćwiczenia fizyczne, które łączą w sobie różne elementy, takie jak podnoszenie ciężarów, gimnastyka i ćwiczenia aerobowe. System treningowy CrossFit został opracowany przez Grega Glassmana w 2000 roku.

Ćwiczenia tego programu można wykonywać w dowolnym miejscu, w którym jest wystarczająco dużo miejsca na dany ruch (np. w domu), na siłowni lub na świeżym powietrzu – zależy to od preferencji i możliwości każdej osoby.

Główną zaletą codziennego treningu crossfit jest jego skuteczność: pozwala osiągnąć świetne wyniki w krótkim czasie. Kolejną zaletą jest to, że do najłatwiejszywch workoutów (treningów) Crossfitowych nie jest potrzebny żaden sprzęt, wystarczy tylko własne ciało i trochę wytrwałości!

trening z kettlebells w crossfit
Kettlebells są często wykorzystywane w treningu Crossfitowym

2. Urozmaicone treningi

Trening CrossFit to zróżnicowany rodzaj ćwiczeń, więc zawsze można coś zmienić lub urozmaicić swoją rutynę. CrossFit daje Ci to, co najlepsze w rożnych rodzajach ćwiczeń. W treningach Crossfitowych znajdziesz bieganie, wiosłowanie, podnoszenie ciężarów, gimnastykę a także elementy klasycznego treningu siłowego.. Oprócz tej różnorodności rodzajów ćwiczeń, CrossFit oferuje także wiele możliwości wykonywania poszczególnych ćwiczeń (np. poprzez skalowanie). Wszystkie te czynniki razem wzięte sprawiają, że jest praktycznie niemożliwe, aby ktoś, kto regularnie ćwiczy w ten sposób, nie stracił na wadze lub nie stał się sprawniejszy!

3. Wszechstronność treningu

Ze względu na wszechstronność Crossfitu, łatwo jest zmienić swoją rutynę. Zawsze możesz dodać coś nowego lub zmienić sposób wykonywania ćwiczeń. Na przykład jednego dnia możesz ćwiczyć ćwiczenia gimnastyczne, takie jak pompki czy podciąganie, a innego skupić się na sile, używając ciężarów.

Każde ćwiczenie ma swoje unikalne cechy i korzyści – niektóre są dobre dla treningu cardio, inne dla budowania mięśni lub rozwijania gibkości itd. Z tego powodu nie istnieje coś takiego, jak “najlepsze” ćwiczenie lub program – każda osoba może mieć inne cele i potrzeby związane z sesjami treningowymi. Dlatego każdy sportowiec powinien wybierać ćwiczenia, które odpowiadają jego potrzebom, w zależności od poziomu przygotowania fizycznego.

Więcej o treningu Crossfit można znaleźć na dedykowanym portalu Crossfitowym Strefawod.pl